STRONA GŁÓWNA
OFERTA
KUPUJĘ AUTO
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
MIAŁEM KOLIZJĘ
FORUM
KONTAKT
UPRAWNIENIA
Warto wiedzieć !
Jak trafić
   
 


tak mógł wyglądać twój samochód

Warto sprawdzić, czy samochód, który zamierzamy kupić, nie wyglądał wcześniej jak na załączonym obrazku? Być może ten samochód czeka na nowego właściciela z wystawionym za szybą napisem BEZWYPADKOWY. 


Podczas zakupu używanego samochodu warto dokonać dokładnych oględzin, które pomogą nam poznać przeszłość wybranego modelu. Zawsze istnieje ryzyko, że oglądany pojazd uczestniczył w wypadku lub posiadał inną poważną usterkę. Szczególną uwagę należy zwrócić, gdy oferta jest atrakcyjna cenowo; bardzo często za niską ceną stoją ukryte wady. Aby zakup sprawił radość, należy przejrzeć następujące punkty w samochodzie:


Warto zacząć od sprawdzenia numerów nadwozia, które powinny znajdować się w przedniej prawej stronie pojazdu (ściana grodziowa, błotnik, okolica fotela pasażera).    U niektórych producentów np. Fiat, numery takie znajdują się w przedziale bagażnika. Kolejny etap to ogólny stan lakieru, widoczne wady lakiernicze; źle spasowane elementy nadwozia świadczą o wcześniejszych naprawach. Szybkim i skutecznym sposobem oceny nadwozia jest pomiar grubości lakieru. Fabryczna grubość lakieru wynosi do 140 µm i jest równa na całej powierzchni elementu. Większe wartości - powyżej 200 µm oraz znaczne wahania, świadczą o wcześniejszej naprawie. Na podstawie dokładnej analizy pomiarów można ocenić zakres oraz jakość wcześniejszych ingerencji blacharsko lakierniczych.


Silnik oraz układ napędowy sprawdzamy przede wszystkim pod kątem wycieków. Ich nadmierna ilość przemawia za dużym przebiegiem pojazdu, brakiem wykonywania przeglądów okresowych, częstym przeciążaniem układu napędowego. Wyczyszczony silnik pomimo atrakcyjnego wyglądu powinien wzbudzi naszą czujność, bardzo często w ten sposób maskowane są poważne wycieki.                                                        Kolejna możliwość kontroli pojazdu to diagnostyka komputerowa, która udzieli odpowiedzi na temat stanu podzespołów elektronicznych w pojeździe.

Stan układu kierowniczego oraz zawieszenia najlepiej jest sprawdzić na stacji diagnostycznej na tzw. "szarpakach". Kierowca z większym doświadczeniem dokona zbliżonej kontroli podczas jazdy próbnej, sprawdzając przy okazji działanie skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem.


Dokładne oglądnięcie wnętrza pojazdu pozwoli nam również na poznanie przeszłości kupowanego auta. Nasze zainteresowanie powinno wzbudzi przyleganie poszczególnych elementów tapicerki. Braki elementów mocujących (spinek, kołków) i odstające elementy to sygnał o wykonywanych wcześniej naprawach. Odsłonięcie uszczelek otworów drzwi zdradza ewentualne ingerencje blacharskie.

Przed zakupem używanego samochodu warto sprawdzić go dokładnie, dzięki temu unikniemy rozczarowania oraz dodatkowych kosztów związanych z usunięciem usterek. Szczególnie istotna jest tutaj pomoc osoby trzeciej, która pozbawiona emocji związanych z zakupem pomoże nam podjąć słuszną decyzję.